(Educatieve) gaming meubel
(Educatieve) spellen zijn populair bij bezoekers. Het is een leuke invalshoek om de bezoeker iets te leren of andere invalshoek te laten zien. Natuurlijk kun je ook laagdrempelige games aanbieden die vooral vermaak bieden.
Leuke voorbeelden van educatieve games voor musea zijn een quiz waar bezoeker vragen moeten beantwoorde over het onderwerp van de expositie of memorie spellen waar je relevante afbeeldingen bij elkaar moet zoeken.
Ook kan er een custom game gemaakt worden die helemaal past bij het onderwerp.
Educatieve spellen zijn ideaal voor het gebruik in een tentoonstelling om een bezoeker meer te leren over het onderwerp van de tentoonstelling. Door zelf te doen krijg je vaak een andere invalshoek. De spellen worden vaak gedaan op een touchscreen, omdat een touchscreen veel mogelijkheden biedt qua bediening.
Samen te stellen naar jullie wensen
Kleur meubel
Formaat touchscreen
Extra opties
Software
Combineer deze hardware met een custom game en ExpoControl
Educatieve spellen bij Het Baken Schiermonnikoog
In het informatiecentrum komen twee educatieve games. Bij één game leer je wat vogels eten. Je ziet verschillende vogels en moet raden of ze zin hebben in een lekkere kokkel of toch warmlopen voor een wadpier.
Bij de andere game leer je over het ontstaan van duinen. Kun jij zelf duinen maken? Leuke interactieve games voor jong en oud.
De games worden gespeeld op twee 27 inch touchscreens. De games zijn gemaakt in Unity en worden beheerd in ExpoControl.
Kies zelf het formaat van het scherm
Het formaat van het touchscreen is zelf te kiezen. Wat past het beste bij jullie toepassing en budget?
Touchscreen voor intensief gebruik
De touchscreens die wij leveren zijn van zeer goede kwaliteit en berekend op intensief gebruik.
Game meubel met custom vormgeving
Het meubel waar het spel is ingebouwd is totaal naar eigen smaak vorm te geven.
Custom vormgeving voor game meubel
Verschillende schermmaten mogelijk
Kwalitatief touchscherm gemaakt voor intensief gebruik
Educatieve spellen in musea
Welke techniek gaat er in een educatief gaming station?
Een educatief gaming meubel kan verschillende technologieën bevatten, afhankelijk van het specifieke ontwerp en de doelstellingen van de game. Enkele veelvoorkomende technologieën zijn:
Touschreens
Touchscreens zijn ideaal voor educatieve spellen. Doordat het scherm overal aan te raken is, kun je het spel helemaal customizen in de bediening. Overal op het scherm is een knop te maken, net als bij een spel op je telefoon.
Schermen met knoppen
Je kunt een spel op een tv-scherm maken. Je moet echter wel externe bediening maken omdat het scherm hier geen mogelijkheid toe biedt. Je kunt bijvoorbeeld werken met knoppen, stuurwiel of controlers.
Interactieve projecties
Interactieve projecties bieden de mogelijkheid om educatieve spellen te spelen die reageren op de bewegingen van de bezoekers. De projectie kan worden aangepast afhankelijk van de positie van de bezoeker of de bewegingen die hij of zij maakt. Dit zorgt voor een unieke en meeslepende ervaring die bezoekers betrekt bij het leerproces en hun nieuwsgierigheid stimuleert.
Sensoren
Een game kan ook aangevuld worden met sensoren. Deze kunnen worden gebruikt om de beweging van de speler te detecteren en te volgen. Hiermee kunnen bijvoorbeeld sport- of dansspellen worden gemaakt.
VR en AR
Virtual reality (VR) en augmented reality (AR) zijn krachtige technieken voor educatieve spellen die bezoekers volledig onderdompelen in een andere wereld. Het is echter belangrijk om rekening te houden met het feit dat VR-brillen tamelijk fragiel zijn en veel worden aangeraakt door bezoekers. Het is daarom noodzakelijk om deze apparaten goed te onderhouden en te zorgen voor een goede hygiëne tussen gebruik door verschillende bezoekers.
Geluidssystemen
Wanneer een spel audio heeft zijn speakers en eventueel een subwoofer belangrijk. Geluid speelt een belangrijke rol in de gebruikers ervaring.
Mediaspeler
Om de game af te spelen heb je een mediaspeler nodig. Deze heeft specifieke vereisten zoals een krachtige grafische kaart en een processor.